Marquee

Monday 27 May 2013

Cupcake Untuk dihidu

Perut Kenyang Dengan Hanya Menghidu Cupcake

Pernah tak korang terfikir korang nak makan semua benda yang sedap tapi taknak gemuk? Sekarang korang boleh berbuat begitu. Sebuah syarikat yang dikenali sebagaiVaportrim telah mencipta sejenis inhaler yang mengandungi bau-bauan cupcake. 


Teknologi ini ialah sama seperti rokok elektronik. Korang hanya perlu hidu perisa cupcake kegemaran korang dan korang akan berasa kenyang dan tidak akan gemuk. Bagaimana benda ni boleh buat kenyang? Ok, menurut kajian, 70% hingga 75% benda yang korang rasa ialah sebenarnya bau. Bila korang hidu bau yang sedap, reseptor rasa akan menghantar mesej ke otak dan akan melepaskan hormon yang memberitahu badan korang yang korang sudah kenyang.


Kajian juga menunjukkan yang sedikit bau yang sedap akan menghasilkan perasaan kenyang sebelum perut merasakannya. Jadi, dengan penggunaan Vaportrim inhaler ni dapat membuatkan korang berasa kenyang dengan cepat dan korang akan makan sedikit dan menjadi lebih kurus. Hebat tak? 



Inhaler Vaportrim ini mempunyai 14 perasa dan dijual dengan harga $9.95. Tapi belom ada kat Malaysia la. Sesuai la dengan rakyat kita yang suka makan banyak ni. Especially org cam sy .. hehehe


No comments:

Post a Comment