Marquee

Wednesday, 22 January 2014

Apa yang Wanita Mahukan?


Wanita mungkin makhluk menyebalkan buat lelaki. Meskipun begitu, lelaki tetap saja memerlukan wanita untuk mengisi kehidupannya hingga tua. Kedua-dua makhluk ini sama-sama saling memerlukan untuk melengkapi hidup.

Hanya saja, mungkin wanita perlu pengertian dalam beberapa hal. Secara perangai, lelaki dan wanita berbeza. Dan, mungkin inilah beberapa perkara yang sebaiknya menjadi catatan lelaki dalam melayan kekasih wanitanya:

-Tidak ada orang yang sempurna. Oleh kerana itu, hormatilah wanita sekali pun mereka sering mengutamakan emosi berbanding logik saat menyelesaikan sesuatu masalah.

-Berikan atensi positif ketika berbual dengan wanita. Jika saat berbual konsentrasi anda justru ke hal lain, misalnya melihat televisyen, itu boleh membuatnya marah. Tanggapilah perbualan itu dengan baik.

-Wanita mungkin sering mengeluh. Oleh kerana itu, jadilah pendengar yang baik buat mereka saat masalah datang.

-Komunikasi itu penting. Seringlah mengajak bicara pasangan anda secara empat mata. Elakkan terlalu sering berbicara melalui telefon atau SMS.

-Wanita memerlukan peribadi "seperhero" dari pasangannya. Jadi orang yang mampu menjadi penolong bagi pasangan wanita anda. Jangan malu membantu sekali pun itu urusan memasak di dapur atau mengerjakan urusan rumah tanggaTidak ada orang yang ingin dibohongi. Begitu pula wanita, jika sudah merasa dibohongi maka sakit hatinya boleh berlangsung lama. Berusahalah untuk selalu jujur ​​kepadanya.

-Meski seorang wanita sudah menjadi seutuhnya milik anda, kadang ada beberapa perkara yang mendorongnya untuk menikmati kesendirian. Entah itu mengembangkan hobi, memanjakan diri, dan sebagainya. Maka, berikan peluang kepada wanita untuk sesekali menyendiri dengan urusannya.

-Kalau anda mencintai wanita, maka belajarlah untuk boleh romantis terhadapnya. Sentuhan lembut penuh kasih sayang akan memberikannya rasa aman dan selesa.

-Wanita memerlukan ikutan yang boleh mengajar tentang moral. Mengajarkan mereka tentang pelbagai kebaikan itu penting agar tidak salah arah

-Bergurau akan menghangatkan suasana dan mendekatkan hati. Namun, janganlah bergurau secara keterlaluan. Tetaplah memperhatiakan hal sensitif dalam mengeluarkan humor

No comments:

Post a Comment