Marquee

Wednesday, 3 July 2013

Ne Me Quitte Pas.

apekah bahasa yang aku cakap ni? bahasa yang tidak biase kita dengar. bukan? maksudnya adalah, never leave me. ianya sebuah tajuk lagu. lagu ini adalah hasil nukilan seorang seniman Perancis iaitu Jacques Brel.

never leave me? or don't you go away from me. sounds, very merayu. tapi, walaupun ku tidak mempunyai sebarang ilmu didalam bahasa Perancis, tetapi, lagu ni sedih. aku jiwang? kadang2. datang bulan aku, habes lah. ya, ne me quitte pas. tidak semestinya kita ucapkan pada yang tersayang,

tapi, mungkin kat ibubapa kita.

adik beradik kita.

kawan2 kita.

sedih.

memikirkan, seorang kawan.

"aku, terpaksa tinggalkan ko."

"nape?''

''tah. ak terpakse ikut family aku pindah.''

''huhu.''

ape ak meraban taktau lah. huhu. tapi, yelah, lagu ni, ade jugak negative sidenya. sesuatu benda tidak akan kekal, disamping kita.

robot? mungkin. manusia? oh no no no.

ne me quitte pas.

ari ni, tak buat ape2 sangat pon. .. nak tengok movie lahh. Sabtu ni sorang2... best skit. hehe.

No comments:

Post a Comment